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Ernest Blochs Erste Violinsonate – sie entstand 1920 – ist ein Vulkan. Zwischen maximaler Aktivität und Ruhephasen bleibt er bedrohlich, unberechenbar. Die israelische Violinistin Nurit Stark und der französisch-schweizerische Pianist Cédric Pescia sind eminente Vulkanologen und setzen die Energien, die freigesetzt werden, packend um. Für den ...
Retrouvez les articles parus sur Pianobleu.com sur le pianiste Cédric Pescia et les albums enregistrés chez Claves
(2015) R. & C. SCHUMANN: WORKS FOR VIOLIN/VIOLA & PIANO-N. STARK, C. PESCIA
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(2009) BEETHOVEN: THREE LAST PIANO SONATAS OP. 109, 110 & 111
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(2008) BUSONI : SONATA FOR PIANO & VIOLIN NO. 2 - ENESCU: SONATA ...
Schumann’s second sonata for violin and piano was written a few weeks after the first. The composer declared: ‘I didn’t like the first violin sonata, so I wrote a second, which I hope turned out better’. Clara certainly liked it, finding it ‘wonderfully original, with a depth and magnificence that I have hardly ever known before’. Also set in a...
Ernest Blochs Erste Violinsonate – sie entstand 1920 – ist ein Vulkan. Zwischen maximaler Aktivität und Ruhephasen bleibt er bedrohlich, unberechenbar. Die israelische Violinistin Nurit Stark und der französisch-schweizerische Pianist Cédric Pescia sind eminente Vulkanologen und setzen die Energien, die freigesetzt werden, packend um. Für den Z...
Avec les deux CDs du volume 6 de l'intégrale des oeuvres pour clavier de Schumann, Cédric Pescia prolonge et ferme une aventure commune menée alternativement avec l'Irlandais Finghin Collins et L'Italien Francesco Piemontesi. Peu présent sur nos scènes hexagonales, ce disciple de Dominique Merlet au Conservatoire de Genève a pourtant à son actif...
Dernier volet d’une intégrale consacrée à la musique pour piano de Robert Schumann, ce double-disque propose un programme marqué par l’éclectisme. Loin d’être un défaut, la réunion dans un même projet discographique d’oeuvres d’inspirations multiples, couvrant de surcroît toute la période créatrice de Schumann, permet au contraire de mesurer l’a...
La pochette du Volume VI de l'intégrale de l'oeuvre de Schumann - partagée entre l'Irlandais Finghin Collins (Volumes I et III), l'Italien Francesco Piemontesi (IV) et le Franco-Suisse Cédric Pescia (II, V et VI) - ne dit rien des précédents albums. Mais la première phrase du texte d'introduction nous apprend que la série arrive ici à son terme....
In 2006 the Swiss company Claves embarked on a collaboration with the Clara Haskil Competition to record all the piano music of Schumann. To date, Volumes 1 and 3, played by Finghin Collins, Vol 4 by Francesco Pietmontesi, Vols 2 and 5 and now Vol 6 all by Cédric Pescia have appeared. Pescia’s discography is already remarkably broad, ranging fro...
A little over ten years ago, the Swiss record label Claves set out to record Robert Schumann’s complete works for piano music. Rather unusually, the label has used not one, but three pianists for the recordings thus far: Finghin Collins (Vols 1 and 3), Francesco Piemontesi (Vol 4), and Cédric Pescia (Vols 2, 5 and now Vol 6). I hope Pescia will ...
Programmes of Robert and Clara Schumann are becoming increasingly popular these days, and Nurit Stark and Cédric Pescia, Israeli and Swiss respectively, present an imaginative menu that focuses on the years 1851 (Robert) and 1853 (Clara). They launch into Robert’s Second Violin Sonata with great purpose and energy, its tumult well caught without...
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